måndag 8 juni 2015

Montmartre





Montmartre. Ett sånt magiskt område som innehåller allt från heliga Sacre Coeur till Moulin Rouge. Alltså vilka byggnader de har. Vilket jobb som ligger bakom. Jag skulle kunna sitta och titta på detaljer i timmar. 


Fina Ulrika ( ni känner nog igen henne med alias @mackapär på instagram) som faktiskt bott i Paris en tid och kunde både snacka sig fram och visa oss till det allra bästa.



Och tygerna sen då. Jag mår lite lätt illa när jag ser bilderna faktiskt. Ångest. Varför köpte jag inte mer än mina 5 meter? Men det är lite så jag funkar. Finns det för mycket fint så blir jag stressad och köper ingenting. Och jag är faktiskt rätt glad över att jag faktiskt ändå fick med mig 5 meter. Sen bestämde vi att vi går inte in i någon mer tygaffär för att slippa ännu mer beslutsångest.


Och husen. Ja de talar för sig själva. Men ja..  det är en helt underbar känsla att vara i Paris. Det känns så orört och det märks verkligen att de är så stolta över allt de har. Och med all rätt. Så summan av Montmartre: Om du ska åka dit, köp så mycket tyg du kan få med dig hem! Snåla inte! Du KOMMER att ångra dig,

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar